Sobota, 2024-05-04

Imieniny: Floriana, Michała

Wycieczka klas IV-VI do Ojcowa

29 września uczniowie klas IV, V i VI uczestniczyli w wyciecze do Ojcowa. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia słynnej  Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach. Jest to jedna z najdłuższych i największych jaskiń na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Jaskinia Nietoperzowa zamieszkiwana była od najstarszych czasów. Najstarsze znaleziska datowane na 38 000 lat wstecz. Ludzie zamieszkujący jaskinie polowali m.in na niedźwiedzia jaskiniowego, hienę jaskiniową i mamuta. W jaskini mieliśmy możliwość zaobserwowania również kilku nietoperzy, od której pochodzi jej nazwa.

Następnie udaliśmy się  do miejscowości Sułoszowa, gdzie zobaczyliśmy słynną Maczugę Herkulesa oraz zamek Pieskowa Skała. Po obejrzeniu zamku z zewnątrz i zapoznaniu się z jego historią pojechaliśmy autokarem do samego Ojcowa. Podążając wzdłuż Doliny Prądnika zobaczyliśmy słynne obiekty uzdrowiskowe w Ojcowie oraz ruiny zamku. Jednak największym powodzeniem wśród uczniów cieszyło się "Źródełko Miłości" :-). Jest to strumyk z krystalicznie-czystą wodą, który napotkaliśmy w trakcie wędrówki. Według legendy każda osoba, która napije się z niej wody, szybko odnajdzie szczęście w miłości.

W drodze powrotnej udaliśmy się do muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego. Obejrzeliśmy film oraz ciekawe wystawy edukacyjne prezentujące walory  przyrodnicze i krajobrazowe tego parku. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Borku. Niektóre zdjęcia w wycieczki zamieszczamy obok.