Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

Wycieczka do Warszawy

W dniu 4 października 2018 roku uczniowie klas Va,Vb,VI i VIII wraz z nauczycielami udali się
na dwudniową wycieczkę do Warszwy. Wcześnie rano wyruszyliśmy w kilkugodzinną podróż.

Po przyjeżdzie do stolicy czekało na nas wiele atrakcji.Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy
od wizyty w Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na taras widokowy skąd rozpościerał sie
wspaniały widok na miasto. Kolejnym punktem naszej wycieczki stało się Stare Miasto.
Poznaliśmy historię tego miejsca. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta oraz Pomnik Syrenki
Warszawskiej. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Zobaczyliśmy tam
hełmy, mundury,ubrania powstanców, pistolety, karabiny,legitymacje, listy, biało- czerwone
opaski.Były też barykady, za którymi kryli się powstancy,motocykle i drukarnia, w której
drukowali gazetki powstańcze. Zwiedzając muzeum, myśleliśmy o wszystkich powstańcach,
a szczególnie o tych najmłodszych, którzy ginęli w obronie Warszawy. Była to
niezapomniana,żywa lekcja historii. Duże wrażenie wywarł na nas Stadion Narodowy – jeden
z najnowszych obiektów sportowych w Europie.Mieliśmy okazję zobaczyć go wewnątrz
i podziwiać ogromny wkład pracy włożony w jego powstanie.Drugi dzień naszego pobytu
w Warszawie był również udany.Ważnym wydarzeniem, które na pewno pozostanie na długo
w naszej pamięci było zwiedzanie Sejmu Rzeczyposoplitej Polskiej. Poznaliśmy historię
narodzin i rozwój parlamentaryzmu w Polsce. Zwiedziliśmy galerię Sali Posiedzeń Sejmu,
Salę Kolumnową i Korytarz Marszałkowski. Następnie udaliśmy się na spacer po Łazienkach
Królewskich. Obeszliśmy cały park,podziwiając zabytki i słuchając z zainteresowaniem
opowieści przewodnika. Ostatnim punktem wycieczki było Centrum Nauki Kopernik.Jest to
wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie
samodzielnego poznawania świata i uczenia się.
Wycieczka była udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc.Zrobiliśmy sporo
pamiątkowych zdjęć.Panowała miła atmosfera.