Sobota, 2024-05-04

Imieniny: Floriana, Michała

Wycieczka w Bieszczady

W dniach 1 – 4 października uczniowie z klas IV – VIII z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce w Bieszczady.

Wcześnie rano wyruszyliśmy, by już przed południem zwiedzić zaporę i Elektrownię Wodną. Niezapomnianych wrażeń dostarczył nam rejs statkiem po Zalewie Solińskim.

Pierwszego dnia naszej wyprawy, po zakwaterowaniu i obiadokolacji, na uczniów czekała jeszcze jedna niespodzianka – Fluo Party – dyskoteka połączona z malowaniem ciała farbą świecącą w świetle UV.

W środę rano, przejeżdżając trasą Wielkiej Pętli Bieszczadzkiej, podziwialiśmy malownicze pejzaże i zabytki. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem słuchali informacji przekazywanych przez Panią przewodnik, szczególnie zaintrygowała ich drewniana cerkiew w Równi. Drugiego dnia wycieczki, na terenie nadleśnictwa Stuposiany zwiedziliśmy z leśniczym Zagrodę Żubra oraz wyszliśmy w góry. Naszym celem było jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w Bieszczadach – Połonina Wetlińska (1255 m n.p.m.). Kamienistą drogą przez las udaliśmy się na rozległą połoninę oraz do najwyżej położonego bieszczadzkiego schroniska - Chatki Puchatka.

Ekstremalnych przeżyć dostarczyła uczniom czwartkowa Wyprawa Wilczym Tropem. Wszyscy byli zachwyceni przejażdżką samochodami terenowymi po bezdrożach – miejscach dostępnych tylko nielicznym śmiałkom. Kolejnym punktem naszej wycieczki była zachęcająca do refleksji nad historią ludzi i światem wizyta w Muzeum Kultury Bojków w Myczkowie.

W piątek uczniowie zwiedzali z przewodnikiem Zamek Kamieniec w Odrzykoniu – miejsce, które zainspirowało Aleksandra Fredrę do napisania „Zemsty”. Bieszczady pożegnaliśmy spacerem ścieżką turystyczną Kamieniec – Prządki. W rezerwacie przyrody nieożywionej, podziwialiśmy widowiskowe, osiągające ponad 20 metrów wysokości skalne ostańce.

Wycieczkę zakończyliśmy wieczorem, przed budynkiem szkoły, gdzie na uczniów czekali stęsknieni rodzice.