Poniedziałek, 2024-05-06

Imieniny: Beniny, Filipa

Wycieczka klas VII i VIII do Krakowa

25 listopada uczniowie klas VII i VIII udali się na całodniową wycieczkę do Krakowa. Celem naszej wycieczki było przypomnienie, utrwalenie oraz poszerzenie wiedzy na temat tego bardzo interesującego  i słynnego miasta.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Zwiedziliśmy tam: katedrę, wieżę z dzwonem Zygmunta, podziemia katedry z grobami królewskimi i znanych Polaków oraz dziedziniec zamku królewskiego.

Ze wzgórza wawelskiego przeszliśmy na ulicę Kanoniczą, gdzie zobaczyliśmy dom, w którym mieszkał słynny dziejopisarz polski Jan Długosz. Następnie udaliśmy się na ulicę  Franciszkańską, gdzie zwiedziliśmy kościół św. Franciszka i tzw. okno papieskie. Z ulicy Franciszkańskiej udaliśmy się w stronę Rynku Głównego. Po drodze zobaczyliśmy najstarszą część Uniwersytetu Jagiellońskiego, tzw. Collegium Maius. Na płycie rynku pan przewodnik przybliżył nam historię Sukiennic, Wieży Ratuszowej. oraz informacje związane z historią i budową  Kościoła Mariackiego.

Nasze wizytę w Krakowie zakończyliśmy na zwiedzeniu podziemi Rynku Głównego, gdzie mogliśmy zobaczyć  ciekawe zabytki związane z funkcjonowaniem tego miasta w czasach średniowiecza.

Pomimo niesprzyjającej pogody oraz zmęczenia był to bardzo udany wyjazd, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

Zdjęcia z wycieczki zamieszczone zostały w zakładce Galeria!