Sobota, 2024-05-04

Imieniny: Floriana, Michała

Wycieczka klas V i VI do Ojcowa

21 maja uczniowie klas  V i VI  uczestniczyli w wyciecze do Ojcowa. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego Ojcowskiego Parku Narodowego. Następnie podążając wzdłuż Doliny Prądnika zobaczyliśmy słynne obiekty uzdrowiskowe w Ojcowie.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była słynna Grota Łokietka. Jest to jedna z najbardziej znanych polskich jaskiń, co związane jest z legendą o jaskini. Według niej ukrywał się w niej w XIII w. przyszły król Polski Władysław Łokietek przed pościgiem króla czeskiego. Łokietek miał przebywać w niej około sześciu tygodni, a życie uratował mu pająk, który zasłonił otwór pajęczyną, czym zmylił pościg.

Następnie zwiedziliśmy ruiny zamku w Ojcowie. Jednak największym powodzeniem wśród uczniów cieszyło się "Źródełko Miłości" :-). Jest to strumyk z krystalicznie-czystą wodą, który napotkaliśmy w trakcie wędrówki. Według legendy każda osoba, która napije się z niej wody, szybko odnajdzie szczęście w miłości.

Na końcu naszej wycieczki mieliśmy możliwość zobaczenia  słynnej  skały, tzw. Maczugi Herkulesa. Następnie udaliśmy się do pobliskiego zamku w Pieskowej Skale.  Obejrzeliśmy zamek z zewnątrz i zapoznaliśmy się z jego historią.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wycieczki w zakładce Galeria!